Home » » Mula-Mula Masuk Forex

Mula-Mula Masuk Forex

Cerita pasal forex  memang seronok. Semasa aku mula-mula nak masuk bidang ini, aku tak terfikir yang bidang ini tak terlalu susah sangat. Masa tu aku sibuk dengan bermain Fkli. Kawan aku ajak masuk dan convince aku. Aku time itu apa pun tak faham pasal forex, apa itu pips, apa itu spread dan yang aku hairan member aku bagi tahu main forex ni tak payah pakai modal besar. Aku pada masa itu tengah trade Fkli dan ada buat duit sikit-sikit. Kalau nak main Fkli untuk daytrade masa itu broker cuma ambil RM 2500.00sahaja tapi mesti keluar market hari itu juga sebelum tutup trading.

Aku pun berfikir juga kalau dok main Fkli cuba nak main otek-otek kata orang Kedah, kalau terkena sekali boleh jam trading aku dan aku withdraw duit dari broker. Maka bermulalah aku jadi newbie forex walaupun umur dah oldbie. Aku buka akaun dengan Rm 300.00 yang lebih kurangnya USD 100. Aku ini kadang-kadang berlagak nak jadi risk taker, pakai demo akaun sat sahaja terus ke real account. Nasib aku pun memang tak menjadi pada masa itu, dariRM 300 tinggal beberapa duit sahaja dan yang peliknya akaun aku tiba-tiba menjadi invalid. Kawan aku bagi tau ada juga broker yang 'kencing', songlap duit kita. Betul juga kata member aku, 'kita mana tau, kita disini depa disana, dok main pakai internet saja'. Tapi apa pun terjadi aku dah faham dah, ada broker yang ok dan ada broker yang tak ok, cuma tunggu nak ngap saja aku tak kisah 'no risk no gain' itu motto aku.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Powered by Blogger.

Blog Archive

About Me

Followers